Mina dagar

Måndag: Red Smedsbo runt, mamma gick med Nanook.. Fick byta tillbaka till Dixie's gamla sadel eftersom hon markerat på ryggen. Nanook va jätte dryg med Dixie haha, så han fick en lätt kick i magen sen så gick han å sura ;-) Allt gick bra, eftersom Dixie markerat tog vi det bara lungt :)

Tisdag: Barnvakt, hann inte rida.

Onsdag: Red i wersten sadlen, ville ha en sadel som inte låg å tryckte där hon hade ont. Red Bomsarvet runt, gick hur bra som helst! Super pigg, trippa och ville trava hela tiden. Försökte skritta mycket, men eftersom hon inte verka ha inte alls ha ont så galopperade jag vilket hon gilla jätte mycket så är inte orolig längre att jag inte kommer kunna hoppa henne ;) Hoppade över stockar i skogen på väg hem, 60 cm låg första på, andra låg på 50 men 1m långt, tredje låg på 80-90cm (grenar som stog uppåt, inte vassa utan gran) , sista på 70cm :) Kändes jätte bra att hoppa henne, även fast det var i wersten sadel  :-D

Torsdag: Red i wersten sadel idag med, red upp över lillaberget vid Karin :) Skritt genom hela skogen-40min, kom ut på barnvallen svängde å höger (bortåt) bara för att testa henne, men hon vart lite vrång men gick över, sen skulle hon trippa hela tiden men jag ville skritta -.- så när hon börja trippa så vände jag bortåt igen, höll på så till hon skritta :) Sen lät jag henne galoppera efter jag fått henne att skritta ett tag, rull rulle till en början sen korta jag galoppen och hon sökte sig neråt! Åh va glad jag blev :) I stallet masserta jag igenom ryggen på henne och stretcha jag henne :)

Fredag: Imon blir det nog en barbacka tur och älsk går med :) Hoppas på det iallafall :)

Tisdag: Hoppträning :-D för Kattis..Gilla!

Söndag: Hopptävling, 80cm CR :)



/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0